Szkolenie SSRS - podstawy
Celem szkolenia jest pozyskanie wiedzy na temat projektowania, wdrażania i dystrybucji raportów z wykorzystaniem SQL Server Reporting Services Wiedza ta będzie mogła być wykorzystana do praktycznej realizacji rozwiązań analitycznych i raportowych na platformie Microsoft a w szczególności części odpowiedzialnej za wizualizację danych oraz tworzenie sformalizowanych dokumentów zawierających informacje pochodzące z różnych źródeł danych.
Dzięki szkoleniu uczestnicy mogą nabyć umiejętności przydatne w codziennej pracy deweloperów zajmujących się tworzeniem aplikacji osadzonych na platformie raportowej SSRS jak i analityków tworzących pulpity managerskie dla decydentów danej organizacji.
Od uczestników wymaga się znajomości systemu Windows, znajomość dziedziny relacyjnych baz danych w stopniu podstawowym (T-SQL – PODSTAWY).
Forma szkolenia, to kombinacja części teoretycznej oraz warsztatów praktycznych. Całość jest przeplatane praktycznymi przykładami i ciekawymi faktami z omawianej dziedziny.
2 dni
16 godzin
cena dla grupy 10 osobowej
Omówienie architektury i podstawowych komponentów SSRS (cykl życia raportu).
Narzędzia wykorzystywane do budowy raportów.
- SQL Server Data Tools.
- Omówienie możliwości narzędzia Report Builder.
- Projektowanie i zarządzanie projektem w SSDT.
- Definiowanie źródła danych raportu.
- Omówienie tematyki uprawnień dostępu do źródła danych.
Definiowanie zbiorów danych. Budowa zapytań.
- MS SQL jako podstawowe źródło danych do budowy raportu
Używanie komponentu tablic w celu raportowania.
- Formatowanie tabeli.
- Właściwości pól tekstowych.
Ulokowanie raportów na serwerze Reporting Services.
Sortowanie, filtrowanie i grupowanie danych, dodawanie podsumowań w tabelach.
Definiowanie wyrażeń w raportach. Formatowanie warunkowe.
Wizualizacja danych przy pomocy wykresów i wskaźników KPI.
Zagnieżdżanie obiektów.
- Podraporty (drill-down)
Właściwości i formatowanie raportu.
- Podziały stron.
Parametryzacja raportu.
- Parametryzacja zestawów danych.
Opcje interaktywne w raportach.
- Mapa dokumentu.
- Zakładki oraz akcje.
- Interaktywne sortowanie.
- Przełączanie widoczności elementów.
Zarządzanie raportami w trybie natywnym przy pomocy Web Portal.
Automatyzacja generowania i dystrybucji raportów przy pomocy subskrypcji.
Definiowanie praw dostępu do raportów.
Wprowadzenie do możliwości raportujących Power BI Desktop